. . Support our Sponsor

. . Flags of the World Maps of All Countries
geographic.org Home Page Countries Index

Cyprus Media
https://photius.com/countries/cyprus/government/cyprus_government_media.html
Sources: The Library of Congress Country Studies; CIA World Factbook
    << Back to Cyprus Government

    The press was an active participant in political life in the "TRNC," and there was increasing controversy over the role of the progovernment press in influencing election outcomes. There was no law regulating media behavior or ethics. The state-controlled radio and television was 80 percent fed from Turkish national television. There were ten daily papers in the north in 1990, three owned by pro-Denktas business magnate Asil Nadir, three affiliated with parties, and four independents, including one that focused on financial matters.

    Data as of January 1991


    NOTE: The information regarding Cyprus on this page is re-published from The Library of Congress Country Studies and the CIA World Factbook. No claims are made regarding the accuracy of Cyprus Media information contained here. All suggestions for corrections of any errors about Cyprus Media should be addressed to the Library of Congress and the CIA.

Support Our Sponsor

Support Our Sponsor

Please put this page in your BOOKMARKS - - - - -



https://photius.com/countries/cyprus/government/cyprus_government_media.html

Revised 10-Nov-04
Copyright © 2004 Photius Coutsoukis (all rights reserved)


ctr040601